יום שבת, 25 באוגוסט 2012

המסע לגרמניה חלק 2

שלום לכולם!
אני שמח שקיבלתי הרבה תגובות חיוביות על החלק הראשון שפרסמתי אמש ומי שלא קרא מוזמן לקרוא עכשיו.
אבל היום אני מפרסם את החלק השני של היומן וגם הוא יהיה עם תמונות נחמדות וסיפורים מעניינים.
אז קבלו אותו:
היום השלישי:
לאחר ארוחת בוקר נחמדה שכללה בערך את אותו האוכל שאכלנו אמש החלטנו ללכת ליום בילוי וקניות. הלכנו בהתחלה לחנויות שקרובות למקום מגורינו ונמצאות באלקסנדר פלאצ(כיכר אלכסנדר). החנויות שהיו באלקסנדר פלאצ כללו גם חלק מהדברים המעניינים שרצינו לקנות יום לפני בקה.דה.ווה. אבל מה שטוב שהחנויות הללו נמצאות במרחק שתי של רכבת קלה כי במזרח ברלין אין מטרו וזה מה שמבדיל את המזרח והמערב בינתיים בפן התחבורתי,אך גם זה עומד להשתנות כי כרגע בונים תחנות רכבת תחתית גם במזרח העיר. בגלרי קאוחוף קנינו לי מזכרת מאוד שימושית שתהיה לי מגרמניה-כוסות שמיוצרות בגרמניה ועליהם דיוקנו של צ'ה גווארה וכוס נוספת שעליה רשום(בגרמנית):מספיק לישון!יום שישי קרוב. לאחר הקניות הללו וקניות נוספות אך פחות מעניינות נסענו הביתה על מנת להחזיר את כל הקניות הללו,כי לא נוח להסתובב עם שקיות. לאחר שהחזרנו את השקיות נסענו לראות את הפסל  של קרל מרקס ופרידריך אנגלס שמוצב בתוך פארק לא הרחק מאלכסנדר פלאצ וליד בית העירייה הישן. הבעיה הייתה שליד הפרק בונים תחנת מטרו ולכן הפסל שלהם הוזז זמנית ממרכז הפארק אל פאתי הפארק ולידם הוצב בלוק מחומת ברלין ומספר מונומנטים דהויים שלהערכתנו נועדו להיות פסל לזכרם של קורבנות הקומוניזם.

פסלם של קרל מרקס(יושב משמאל) ופרידריך אנגלס(עומד מימין) ואני ביניהם

פסלם של קרל מרקס(יושב משמאל) ופרידריך אנגלס(עומד מימין) ואני לידם
בית העירייה האדום(כיום אינו משמש כבית עירייה)
  לאחר הביקור ליד הפסלים של מרקס ואנגלס הלכנו  לכיוון פרידריך שטראסה. אך לפני זה נכנסנו לבית קפה אשר נמצא ליד כנסיית הגוגינונים(גו-גי-נו-נים),שהיו זרם פרוטסטנתי נרדף שלבסוף מצא מקום בברלין ובנה לעצמו כנסייה שמבחוץ נראת די מפוארת ומבפנים פשוטה כיאה לזרם הפרוטסטנתי. לאחר ביקור בכנסייה טיילנו בפרידריך שטראסה עשינו עוד מספר קניות כולל טלוויזיה לי שעולה פי 2 זול יותר מבארץ, אך לפני זה ביקרנו במקום שבו חובה לכל אחד לבקר,אני מדבר כמובן על הצ'ק פוינט צ'רלי המפורסם שהיה מעבר הגבול בין החלק הסובייטי(מזרח ברלין כולו) אל החלק האמריקאי של מערב ברלין(כי היה גם חלק צרפתי וחלק בריטי). בצ'ק פוינט צ'רלי הצטלמנו עם שחקנים המדמים את שומרי הגבול שהיו בזמנים הארורים ההם.
אני עם השחקנים שמדמים חיילים במעבר הגבול
(צילום:אבא שלי)

השלט שאומר שאתם נכנסים לאזור האמריקאי

מפני שהגענו לסוף פרידריך שטראסה וגם היה לנו טלוויזיה בידיים היינו חייבים לחזור חזרה אלינו למלון בשביל להחזיר את הטלוויזיה. לאחר שהחזרנו את הטלוויזיה הלכנו שוב לפוטסדאמר פלאצ שבו היינו ביום הראשון ואכלנו גלידת טוטים מדהימה!(לצערי אין לי תמונה בשביל להראות לכם)
כאשר כבר היינו מלאים החלטנו לחזור הביתה ולא לעשות יותר כלום להיום מפני שהיינו כבר די עייפים.

סוף!!!
נ.ב.
למי שכבר קרא את החלק הקודם הוספתי תמונות חדשות לאחר שהורדתי את התמונות מהמצלמה של אבא שלי.