יום רביעי, 8 באוגוסט 2012

על הכדורגל הישראלי שנמצא בפשיטת רגל

שלום לכולם!
בשבועות האחרונים אנו עדים באתרי הספורט והחדשות על תופעה מדאיגה ביותר-בעיות כספיות של קבוצות כדורגל.
הפועל ת"א,בית"ר ירושלים,הפועל רמה"ש,הפועל ר"ג, הפועל פ"ת ובני סכנין, כל אלו  קבוצות שבשנתיים האחרונות היו קבוצות ששיחקו או עדיין משחקות בליגת העל הישראלית והיו בצרות כלכליות-רובן היו או עדיין הינן בסכנת ירידת ליגה או הורדת 9 נקודות.
במדינה שבה עד לפני חודשים ספורים התגאו בכלכלה ויו"ר ההתאחדות,משוגע ומטורף ככל שיהיה אומר שהליגה בה היא אחת הטובות באירופה מידי שנה שומעים על לפחות 3 קבוצות שנמצאות בבעיות כלכליות והשאלה היא איך הגענו לזה?איך הגענו לכך שמידי יום החדשות בערצי הטלוויזיה ובאתרי האינטרנט מדווחים שכל יום בבית"ר ירושלים,לא (עם כל הכבוד) בהפועל ר"ג או בני סכנין, הוא נראה ונשמע כמו תוכנית יומית של הישרדות או לחלופין של לילה כלכלי? שסופרים כל שקל שכל מפורסם מכניס לקופה של בית"ר ירושלים או כל אחוז שמוכן להשקיע בו איזה מישהו מאמריקה או איזה איש עסקים שחלק מהאנשים שומעים עליו פעם ראשונה בחיים שלהם.
הובלנו לכך בעצמנו,בידינו וראינו את זה טוב מאוד בעונה שעברה שאפשר לסכם אותם בשלושה מילים:מכות,קללות,ביזיון! אם מישהו רוצה שאיזה דוד יהודי טוב מארה"ב ישקיע ולו דולר אחד בבית"ר ירושלים, הוא לא ירצה.למה? בגלל שהוא יראה שמה שהוא ישקיע זה בעצם הולך לשלם על כל קנס שתקבל בית"ר בגלל האוהדים הגזענים שלה שהם כפויי טובה.
דדש,גאידמק ,פינג'ל,אגייאר כל אלו ניסו להשקיע בבית"ר ובסוף נעלמו ולא רוצים ליצור עוד שום קשר בגלל שכל הכסף שהם ישקיעו ילך ישירות מידי שבוע להתאחדות לכדורגל כי אוהד בית"ר אמיתי הוא לא אוהד בית"ר אם הוא לא יצעק "אני שונא את סלים טועמה,אני שונא את כל הערבים" או "מוות לערבים" נכון? אז לפני שאנחנו מתחילים לבכות על שקבוצה ענקית שהיא לא פעם אחת הייתה אלופת ישראל שהיא עומדת לרדת ליגה צריכים להסתכל שניה על עצמנו ולהבין שזה לא רק הם רעים,הם רוצים לפרק את הקבוצה אלה זה גם אנחנו ואנחנו שותפים לכל הביזיון הזה של הכדורגל לא פחות מאשר כל מי שלא מוכן להשקיע בקבוצות.
אנחנו מדברים רק על קבוצות ליגת העל ומה קורה בליגות הנמוכות זה בכלל לאף אחד זה לא אכפת כי זה קבוצות שאם שורדות,נהדר ואם יעשו משהו מדהים אז אולי יכתבו עליהם ב"דאבל-פס" או ב"וואלה!ספורט" אבל אף אחד לא מתייחס לכך שעד שאיזי שרצקי השקיע ושם בוכטות של כסף על עירוני ק"ש,בן אדם שגר בגליל העליון היה צריך לבחור בין לעודד את הקבוצה של צפת/כרמיאל בליגה א'/ב' או של הכפר הקרוב לביתו שיש לו קבוצת כדורגל שיודעת  לעשות 3 פסים ברציפות וקוראת לעצמה קבוצת כדורגל או לאהוד את אחת הקבוצות בליגת העל אבל לדעת שבשביל ללכת למשחק שלה זה צריך לנסוע שעה וחצי אם לא יותר אם הוא גר לא במרכז חס וחלילה או בעיר גדולה.כל זה בגלל ששום קבוצה שהיא לא בצמרת הליגה הלאומית/בליגת העל פשוט לא שורדת 5 שנים רצופות עם מצב כלכלי טוב ובלי בעיות עם הבקרה התקציבית.
לבסוף המסקנות מכל זה הם כאלו:
א.צריך לחנך את האנשים ואם לא מצליחים אז להעניש,ברוך השם יש עוד מקום בבתי הכלא והמעצר בישראל.
ב. לעודד עסקים להשקיע בכדורגל הישראלי וגם להראות תוצאות על מגרש למה שווה להשקיע.
ג. להעלות את הרמה של הכדורגל ע"י השקעה באקדמיות של כדורגל שיהיו לכל קבוצה גדולה שכל מי שיצא ממנה גם אם לא יתאים לליגת העל הוא יהיה שחקן מדהים לליגה הלאומית/ליגה א' וישפר את הרמה של הקבוצה שהוא מגיע אליה.
ד. לחלק את הכסף שניתן באופן שווה יותר ולא בגלל שהפועל ת"א,מכבי חיפה ומכבי ת"א קבוצוצ אטרקטיביות אז נשקיע בהם את הרוב ולהפועל אילת ניתן כמה גרושים של מה שישאר.
ה. לעשות יותר תחרות על זכויות השידור ולא לתת לערוץ אחד לשדר את הכל ולערוץ אחר רק את המשחק המרכזי,כולם אוהבים בהתאחדות ללמוד מגרמניה אז הנה מה יש ללמוד כי בגרמניה יש ערוץ אחד שמשדר בHD ויש לו מנוי שנתי(ולא חודשי) ועוד כמה ערוצים שגם הם משדרים מספר משחקים בשבוע מהליגה הראשונה והשנייה(ולא משחק אחד מסכן כל שבוע מהליגה הלאומית).
אם ניישם את כל המסקנות הללו הכדורגל שלנו יהיה טוב יותר כלכלית ומקצועית,
תודה רבה על הקריאה,
טוני

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה